У закладі створені умови для навчання дітей з
особливими освітніми потребами. Облаштована ресурсна кімната, є пандус.
Діти повинні жити у світі краси, гри, казки,
музики, малюнка, фантазії, творчості.
Василь Сухомлинський
У Вікнинській філії КЗ "Хащуватський ліцей" 3 1вересня 2017 року запроваджено інклюзивне навчання. Інклюзивне навчання – передбачає створення освітнього середовища, яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку. Інклюзивна освіта складається з таких основних компонентів, як уключеність учня з особливими освітніми потребами в клас, залучення до діяльності і відчуття приналежності до колективу.
Мета інклюзивної освіти в навчальному закладі – створення умов для особистісного розвитку дітей із особливими
потребами, формування освітньо - розвивального середовища для них шляхом
забезпечення психолого-педагогічного, медико-соціального супроводу. Всі діти
мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не
зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними. Школа має
визнавати і враховувати різноманітні потреби своїх учнів шляхом узгодження
різних видів і темпів навчання.
Важливим в інклюзивній освіті є робота з батьками, які не тільки
споглядачі навчального процесу, а безпосередні його учасники. Для вчителя
батьки – партнери, помічники, порадники. Саме вони виступають ініціаторами
навчання їх дитини з особливими потребами в загальноосвітньому закладі, а не в
спеціальному.
У роботі з батьками дотримуємося таких принципів:
· співробітництво;
· гуманність;
· відкритість;
· демократичність;
· індивідуалізація
та диференціація;
· послідовність і систематичність.
Коли ми
говоримо про освіту дітей з особливими потребами, ми говоримо про зміну базових
принципів навчання. Базовим документом для створення інклюзивної освіти в
Україні є концепція "Нової української школи", яку затвердила
Національна Рада Реформ у квітні. За словами їі ініціатора, міністра освіти
Лілії Гриневич, концепція прописує реформування освіти до 2029 року. При
інклюзивному навчанні відбувається повноцінне та ефективне наповнення всіх сфер
соціалізації учня з особливими потребами. Важливим є формування позитивної
громадської думки щодо інклюзивної освіти шляхом залучення до цієї справи
засобів масової інформації, організації інформаційних компаній, які б сприяли
виконанню законів, спрямованих на здобуття освіти дітей з особливими освітніми
потребами.
У Вікнинській філії КЗ "Хащуватський ліцей" для дітей з особливими освітніми потребами проводяться додаткові корекційно-розвивальні заняття з розвитку мовлення та соціально-побутового орієнтування. Заняття з розвитку мовлення проводяться на основі корекційно-розвивальної програми.
Соціально-побутове орієнтування
спрямоване на те, щоб забезпечити соціальну адаптацію дітей з
особливими освітніми потребами в суспільство. Соціальна адаптація являє
собою один з механізмів соціалізації, що дозволяє дітям з особливими освітніми
потребами активно включатися в структурні різні елементи соціального
середовища, тобто посильно брати участь у праці і суспільного життя виробничого
колективу, долучатися до соціального і культурного життя суспільства,
влаштовувати свій побут відповідно до норм і правил соціуму. Соціальна
адаптація - це безперервний процес, в якому взаємодіє особистість і
суспільство.
При
проведенні кожного заняття реалізуються три основні групи взаємопов'язаних
завдань:
• Освітні завдання, для реалізації яких
вчителю необхідно здійснювати керівництво пізнавальною діяльністю учнів з
особливими освітніми потребами; стимулювати навчально - пізнавальну діяльність
учнів по оволодінню знаннями й уміннями.
• Корекційно - розвиваючі завдання
припускають цілеспрямований розвиток мислення учня з особливими освітніми
потребами (пам'яті, уваги, емоційно-вольових якостей, працездатності).
• Виховні завдання - цілеспрямоване
формування позитивних якостей особистості, світогляду, моральних переконань та
естетичної культури.
У Вікнинській філії КЗ "Хащуватський ліцей" є два інклюзивних класів.
Сучасне суспільство визнає, що саме інклюзія є більш гуманною та ефективною освітньою системою, яка здатна задовольнити потреби всіх категорій дітей, незалежно від рівня психофізичного розвитку, та сприяє створенню інклюзивного суспільства, яке б повною мірою сприймало таких учнів, визнавало їхні права на освіту, особистісний розвиток, професійну діяльність, участь у суспільному житті. Впроваджуючи інклюзію в освітньо-виховний процес, можна досягти розбудови українського суспільства, яке дозволить кожному громадянину незалежно від віку й статі, етнічної належності, здібностей, наявності або відсутності особливостей у розвитку, брати участь у житті суспільства й робити свій внесок в його розвиток. Отже, перехід до інклюзивної освіти, як найбільш сучасної форми соціально-педагогічної реабілітації дітей з обмеженими можливостями, – має стати пріоритетом у розвитку національної освіти.
Немає коментарів:
Дописати коментар