Річний звіт про діяльність закладу освіти

ЗВІТ

завідувача філії Комунального закладу "Хащуватський ліцей"

за 2020/2021 навчальний рік

КРИВОРУЧКО ТЕТЯНИ МИХАЙЛІВНИ

 

Основна діяльність школи спрямована на створення умов для реалізації державної політики у сфері освіти згідно ст. 53 Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Закону України № 2442 – VI «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної середньої освіти», «Державного стандарту початкової освіти», «Положення про загальноосвітній навчальний заклад», Положення про Вікнинську філію КЗ "Хащуватський ліцей" Гайворонської міської ради Кіровоградської області та інших нормативних документів, що не суперечать законодавству України в галузі освіти. Педагогічним колективом школи забезпечується реалізація державних стандартів, здійснюється теоретична і практична підготовка з предметів навчального робочого плану з метою максимального розвитку інтелекту, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування розвинутої духовності, фізичної досконалості, естетичної, правової, моральної та екологічної культури.

Сучасна школа великий і складний механізм, належна роботаякого забезпечується великоюкількістю службіучастювнихпедагогічних працівників. У повсякденному житті кожен із нас, зрозуміло,по-різному несе міру відповідальності перед суспільством за те, яку освіту  дає наша  школа.

  Як завідувач філії, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалася Положенням про Вікнинську філію КЗ "Хащуватський ліцей" Гайворонської міської ради Кіровоградської області, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками завідувача філії, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника  навчального закладу.

Першочергова увага приділялась формуванню мережі класів, яка б відповідала освітнім потребам   школи. Завдяки цьому збереглась мережа класів.                                   

 

За  підсумками  навчального року до наступного класу переведено в 2020/2021 навчальному році 56 учні.

В початковій школі  навчалось 28 учень;

В основній школі  навчалось 28 учні.

 

Переведено до наступних класів 56  учні, з них з Похвальним листом 1 учень.

 

Упродовж  2020/2021 навчального року проводилися моніторингові процедури щодо рівня навчальних досягнень учнів. Застосування єдиного моніторингу у школі дозволило уніфікувати контроль навчального процесу, що сприяло створенню єдиного  інформаційного простору, а також проведенню корекційної індивідуальної роботи з учнями та вчителями. Проведення діагностичних контрольних робіт на початку і в кінці навчального року стало одним із основних методів вивчення рівня навчальних досягнень учнів усіх класів з усіх предметів, що здійснювалося в системі моніторингу якості освіти.  

Моніторинг якості навчання в розрізі навчальних предметів дав можливість встановити рейтинг навчальних досягнень учнів за 2020/2021 навчальний рік, порівняти його з минулим роком.

           Основною метою виховної роботи є виховання особистості учня, розвиненої духовності, моральної естетичної, правової, екологічної культури, прищеплення комплексу загальнолюдських, патріотично-національних і професійних норм, правил, цінностей та ідеалів поведінки.

             Вирішення завдань виховної роботи здійснюється за напрямками: національно-патріотичне виховання, художньо-естетичне виховання, превентивне виховання, екологічне виховання, родинно-сімейне виховання, формування здорового способу життя,  сприяння творчому розвиткові особистості. 

Цікавим і змістовним є життя школярів.  У школі існує багато цікавих традицій, які успішно були проведені  у 2020/2021  навчальному році: «Свято Першого дзвоника», «День вчителя», «Урок мужності», «Військово-спортивне свято до Дня Збройних Сил України». Вони дають змогу охопити велику кількість учнів, сприяють створенню певного емоційного настрою, колективного переживання за спільну справу.  Учні 1-4-х класів влаштували казкове свято до Дня Святого Миколая.

  В школі немає учнів, які перебувають на обліках в поліції та внутрішньошкільному обліку.

Назавжди запам’ятаються учням  «Родинні свята» до 8 березня, 8 клас провели виховний захід для учнів 5-7 класів «СТОП БУЛІНГ», учні 6 класів порадували малюків новорічною казкою.

Серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які розглядатимуть державу  як запоруку власного особистісного розвитку, що спирається на ідеї гуманізму, соціального добробуту, демократії, свободи, толерантності, виваженості, відповідальності, здорового способу життя, готовності до змін.

Проєктне навчання у Вікнинській філії дедалі більше набирає обертів, оскільки є дуже ефективним і актуальним підходом до викладання та навчання.  Проєктне навчання – це метод, навчаючись за яким учні, певний час досліджуючи і реагуючи на справжні, цікаві та складні питання, отримують потрібні знання та навички. Численні дослідження вказують на те, що після його успішного впровадження в учнів покращується мотивація до навчання та підвищується рівень досягнень. Протягом року працювали над такими проєктами: "Класична музика – проживання через образ, рух, асоціативне мислення, музикування. Гра в оркестрі", "Родина, родина, - це вся Україна", "Рух в природі", "Цибулина і сонечко", "Прилітай пташино, на нашу гостину".

              З метою активізації пропаганди дорожнього руху з 30 серпня по 13 вересня  2020  року  проводилась декада «Безпеки дорожнього руху». Для учнів початкової школи було організовано виступ агітбригади „ Хто дорожні правила всі знає, того біда обминає",  для учнів 5-6 класів -  вікторину з ПДР «Чи знаєш ти обов’язки та права пішоходів?». Влаштовано  конкурс малюнка «Абетка дороги » (1-4 кл.), проведено конкурс на кращу стіннівку «Світлофор – мій вірний товариш» (5-10 кл.), проведено  брейн-ринг „Абетка дорожніх знаків”(7-8 кл.). У вересня-жовтня 2020  року на  шкільному  майданчику за графіком проводилися практичні заняття з учнями з безпеки дорожнього руху. З 18 по 23 листопада 2020 року в школі проводився Тиждень безпеки дорожнього руху, метою якого була здійснення комплексу заходів щодо уникнення тяжких наслідків дорожньо-транспортних пригод. Упродовж навчального року проведені міні-лекторії під рубрикою «Це повинен знати кожен», навколосвітка «Червоний, жовтий, зелений» (2-3 класи), вистава «Пригоди світлофора Моргайка»  (1-6 класи).

           У вересні  2020  року  в школі  відбулись широка пропагандистська акція „Правила пожежної безпеки у вашому домі”, яка включала лекції  щодо запобіганню виникнення пожеж, практичні заняття з правил поводження під час пожежі та домедичної допомоги постраждалим від пожежі, виступи агітбригади „Жаринка".

            

 У школі  були створені відповідні умови для безпечного навчання та виховання учнів. Учасники навчально-виховного процесу дотримувалися санітарно-гігієнічних вимог під час проведення уроків та позакласних заходів. Відповідно до нормативних вимог з учнями проводилися інструктажі, індивідуальні бесіди.

Під час перевірки роботи  класних керівників з профілактики дитячого травматизму встановлено, що всі класні керівники  1-8 класів проводять заплановані тематичні бесіди з попередження дитячого травматизму. Для удосконалення профілактичної роботи щодо запобігання дитячого травматизму протягом навчального року серед учнів класними керівниками проводився комплекс бесід.

Класні керівники вели відповідні записи в класних журналах та проводили індивідуальні бесіди з учнями, які були відсутні. Крім того, класні керівники проводили бесіди зі школярами з попередження всіх видів травматизму перед початком канікул. 

         Під постійним контролем з боку адміністрації школи проведення позапланових інструктажів з  учнями з  питань дотримання правил дорожнього руху, а також вступних, первинних, позапланових, цільових інструктажів з учнями  щодо запобігання всім  випадкам травмування та реєстрацію їх у відповідних журналах.

             З  метою запобігання дитячого травматизму впродовж 2020/2021 навчального року проводилася системна робота, забезпечувалося виконання правил техніки безпеки як учнями, так і працівниками школи. У кабінетах фізики, хімії, біології, інформатики та спортзалі велися журнали з техніки безпеки та безпеки життєдіяльності, розроблені інструкції з правил безпеки в навчальних кабінетах, проводилися інструктажі, заліки з техніки безпеки. Постійно працють у напрямку запобігання випадків травматизму під час перерви. Встановлено графік чергування вчителів під час перерви на всіх поверхах. Всіма педагогічним колективом спільно з відповідними фахівцями проводиться роз’яснювальна робота, бесіди, заходи з учнями 1-8-х класів, їх батьками з профілактиками захворювань та дитячого травматизму, про дотримання правил безпеки в школі, на вулиці і вдома.

                З метою дотримання вимог протиепідемічних карантинних заходів та недопущення випадків побутового дитячого  травматизму упродовж карантину діяльність класних керівників була спрямована на проведення профілактичної роботи серед школярів дистанційно, використовуючи різноманітні засоби та форми роботи на освітніх платформах  Googl klass та ZOOM.  Були розроблені рекомендацій для батьків щодо профілактики  та запобігання травматизму, правопорушень, пияцтва, наркоманії та тютюнопаління серед підлітків. З метою збереження життя та здоров’я школярів під час тривалого перебування на карантині, спричиненого корона- вірусом, адміністрацією школи було розроблено  додаткові бесіди з питань запобігання всіх видів дитячого травматизму та захворювань. Згідно з планами виховної роботи класних керівників проводились різноманітні заходи зі школярами дистанційно (онлайн-вікторини, конкурси відео-проектів, презентації, показ відео-роликів, години здоров’я); дати їх конкретного проведення відображено у планах виховної роботи. Були проведені як планові, так позапланові онлайн-бесіди зі здобувачами освіти.

             Класні керівники 1-8 класів проводили систематичну роз’яснювальну роботу серед батьків щодо необхідності контролю за дітьми під час карантину (дистанційно). Розроблені онлайн-пам’ятки для школярів з правилами безпеки під літніх шкільних канікул, висвітлені як в групах учнів та батьків, так і на сайті школи.

               Адміністрацією та педагогічним колективом школи  проводились організаційні заходи з профілактики злочинності, правопорушень та бездоглядності серед неповнолітніх, під постійним контролем знаходились   питання:

                  - максимального охоплення навчанням дітей шкільного віку загальною середньою освітою, особисто тих, які схильні до скоєння злочинів і правопорушень;

                  -  контролю за відвідування учнями школи навчальних занять;

                   - виконання заходів, спланованих у річному плані, щодо попередження злочинності та запобігання дитячій бездоглядності.

        Станом на 28.05.2021 року на внутрішньошкільному обліку в школі немає   учнів девіантної поведінки.

  Станом на 28.05.2021 року на обліку в  навчальному закладі немає родини, які опинилась у складних життєвих обставинах.

Так, станом на 28.05.2021 року немає учнів, які  не навчаються без поважних причин.

            Під час карантину робота з правової освіти учнів не припинялась: проводилась профілактичні заходи серед дітей та їх батьків в рамках всеукраїнської інформаційної  кампанії CтопБулінг.  Класні керівники проводили  дистанційно виховні години та бесіди на тему «Протидія булінгу серед підлітків». Щоденно відбувалось дистанційне спілкування  класних керівників 1-8-х класів щодо стану справ у класних колективах, учнями та батьками роз’яснювались щодо тимчасової заборони прогулянок на спортивних, дитячих та ігрових майданчиках на період карантину.

Забезпечувалось постійне  висвітлення на сайті навчального закладу заходів для дітей та батьків з питань пропаганди здорового способу життя, правової освіти, запобігання негативним проявам серед неповнолітніх. Робота класних керівників  була спрямована на посилення виховної профілактичної роботи, з метою формування здорового способу життя та попередження правопорушень школярів проходили години спілкування, дистанційні конкурси відео-проектів та малюнків, вікторини правової тематики.

Лідери учнівського самоврядування співпрацюють з адміністрацією закладу щодо вирішення таких питань, як проведення загальношкільних лінійок, організація чергування, проведення рейдів-перевірок, організація та проведення шкільних заходів (Свято Знань, День учителя, Посвята в першокласники, Новорічні свята, День Святого Валентина, спортивно-розважальні свята до Дня Збройних Сил України, Дня Захисника Вітчизни, День Перемоги, Свято Останнього дзвоника, Випускний вечір тощо), беруть участь у проведенні педагогічних рад, у засіданнях ради профілактики правопорушень. У школі зібрані всі нормативно-правові документи, які регулюють діяльність органів самоврядування дітей та учнівської молоді.

Найбільш поширеним напрямком діяльності органів учнівського самоврядування учні вважають участь у розробці і реалізації власних проектів. Практична спрямованість цієї діяльності дає можливість учням відчути свою причетність до шкільних справ, орієнтує їх на безкорисну допомогу тим, хто її потребує. Позитивним є досвід роботи школи з учнями молодших класів.

На всіх стадіях розвитку учнівського самоврядування адміністрація школи цілеспрямовано працює над його згуртуванням, надає йому допомогу у виробленні єдиних установок, що виражається у правилах, законах життя школи; створенні системи єдиних вимог; впливі на тон і стиль стосунків у колективі; підборі, навчанні та координації діяльності органів самоврядування; плануванні, підготовці та проведенні запланованих заходів; координуванні міжособистісних і ділових стосунків у колективі. Педагоги зміцнюють авторитет учнівського самоврядування серед школярів, звертаються по допомогу до представників координаційної ради, радяться з ними. За таких умов учні починають прислухатися до представників учнівського самоврядування. 

 Важливу роль у профорієнтаційній роботі відігравала шкільна бібліотека. Бібліотекарем школи Васілєвською Т.В. оформлено постійну виставку «Моя майбутня професія». Були проведені бібліотечні уроки «Знайомство з довідковою літературою»,  «Як правильно працювати з періодичною пресою, довідковою та енциклопедичною літературою».

                                                        

У практиці школи використовуються масові, групові та індивідуальні форми й методи роботи з батьками. Всі вони спрямовані на підвищення рівня педагогічної культури батьків, на зміцнення взаємодії школи та сім'ї, на посилення потенціалу, а також на залучення батьків до виховання дітей класу.

 

Організація харчування учнів закладу була спрямована на створення умов для підтримки та збереження здоров’я школярів, профілактику захворювань, пов’язаних із порушенням режиму прийому їжі.

Процес  організації  харчування  дітей  у  школі складався з:  відпрацювання режиму і графіка харчування дітей; визначення постачальників продуктів харчування і продовольчої    сировини;   приймання   продуктів   харчування   і продовольчої    сировини    гарантованої     якості;     складання меню-розкладу;  виготовлення страв; ведення обліку дітей,  які отримують безоплатне гаряче харчування,  а також гаряче харчування за кошти батьків;  контроль за  харчуванням;  інформування  батьків про організацію харчування дітей у закладі.

Протягом 2020/2021 навчального року було організоване безкоштовне гаряче харчування учнів. У закладі забезпечено такі види харчування:

- для дітей інклюзивного навчання та дітей учасників АТО, яке здійснюється за бюджетні кошти (14.00 грн. у день на дитину);

- харчувалося за батьківські кошти учнів 1-8 класів – 51 учень (14.00 грн. у день на дитину).

Медичною сестрою закладу Герасимчуком О.О. велися журнали бракеражу сирої та готової продукції. До нього після дегустації заносилися всі страви, які готуються в їдальні  та вживаються учнями. Зазначається час кінцевої реалізації продукції, які мають обмежений строк реалізації.

Щоденно в залі прийому їжі вивішувалося меню, погоджене з медпрацівником закладу. Меню-розклад складалося єдиним для всіх учнів закладу,   з   виходом страв,  наведених  в  нормах харчування.   Щоденний  меню-розклад  враховував  норми  харчування, наявні продукти та продовольчу сировину. Медична сестра Герасимчук О.О. постійно контролював закладки згідно карткам – розкладкам.

Разом із тим є певні недоліки, часткової заміни потребують меблі на харчоблоці; технологічне обладнання харчоблоку потребує ремонту.

 

Фінансово-господарська діяльність у 2020/2021 н.р. здійснювалась згідно з річним планом.

Гострим залишаються проблеми:

-ремонт кухні.

 

Головні завдання школи у 2021/2022 навчальному році будуть спрямовані на:

- виконання основних положень законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», ст.53 Конституції України.).

- цілеспрямоване формування стійких інтересів, творчої активності та основних компетентностей учнів;

- організацію ефективної пізнавальної діяльності учнів на уроках відповідно до їх мети і завдань;

- підвищення професійної майстерності вчителів, їх методичної підготовки;

- засвоєння учнями змісту навчальних програм через вдосконалення навчальної ефективності уроку з використанням індивідуального та диференційованого підходу до учнів;

- соціальний захист учасників навчально-виховного процесу;

- удосконалення системи виховної роботи на основі найбільш ефективних прийомів методики колективного творчого виховання та учнівського самоврядування;

- реалізація основних положень особистісно орієнтованого підходу до навчання та виховання;

- впровадження інформаційних та комунікативних технологій, комп’ютеризації та інформатизації НВП;

- проведення шкільних олімпіад та більш ретельна індивідуальна підготовка учнів до участі в олімпіадах, конкурсах різного рівня, МАН, робота зі здібними та обдарованими дітьми;

- науково-методичне та кадрове забезпечення допрофільного та профільного навчання у середній та старшій школі;

- зміцнення матеріально-технічної бази школи;

- робота з профілактики дитячої злочинності та правопорушень;

- створення безпечних умов з охорони праці для учнів та працівників школи.

 

Я, як завідувач філії, вчителі, учні, намагаємося робити все, для того щоб школа була затишною, чистою та сучасною.

Висловлюю щиру подяку за тісну співпрацю. Сподіваюсь на подальше порозуміння у роботі.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар