Правила поведінки, булінг

                                                                                                   


     
                                                                                  ПЛАН

заходів щодо профілактики булінгу

2022/2023 навчальний рік

Вікнинська філія КЗ "Хащуватський ліцей"

№ п/п

Назва заходу

Цільова аудиторія

Термін виконання

Відповідальний

Інформаційно-профілактичні заходи

1

Обговорення питання протидії булінгу на загальношкільній батьківській конференції

Батьки здобувачів освіти

Вересень

Завідувач філії Криворучко Т.М.

2

Засідання методичної комісії класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі »

Методична кухня класних керівників

Жовтень

Заступник завідувача філії  з НВР

Мемрук С.А.

3

Розробка пам’ятки «Маркери булінгу»

Педагогіч-

ний колектив

Жовтень

Заступник завідувача філії  з НВР

Мемрук С.А.

4

Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»

1 – 9 класи

Упродовж року

Класні керівники

5

Контроль стану попередження випадків  булінгу

Нарада при завідувачеві

Квітень

Завідувач філії Криворучко Т.М.

6

Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа. Маски булінгу»

Педагогічний колектив

Березень

Завідувач філії Криворучко Т.М.

7

Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню

Педагогічний колектив

Упродовж року

Заступник завідувача філії  з НВР

Мемрук С.А.

Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти

1

Проведення ранкових зустрічей  з метою формування навичок дружніх стосунків

1-4

Упродовж року

Класні керівники

2

Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять

1-9

Упродовж року

Класні керівники  

3

Робота відеозалу . Перегляд кінострічок відповідної спрямованості

5 – 11

Упродовж року

Учитель  інформатики

 Дмитренко Є.В.

4

Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним»

7-9

Січень

Заступник завідувача філії  з НВР

Мемрук С.А.

5

Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творі, на уроках історії

1-9

Упродовж року

Класоводи, учителі літератури, історії

6

Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу»

1-9

10-14 грудня

Класні керівники, учитель правознавства

7

Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ»

1-9

17-21 грудня

Класні керівники, учителі-предметники

Психологічний супровід

Діагностичний етап

1

–      Спостереження за міжособистісною поведінкою здобувачів освіти;

–      опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

-    діагностика мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;

–     дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;

Усі категорії учасників освітнього процесу

 

Упродовж року

 

 

 

 

 

(За потребою)

 

Класні керівники,

2

Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах

 

Вересень

Класні керівники

3

Діагностика стану психологічного клімату класу

1-9

Упродовж року

Класні керівники

4

Спостереження під час навчального процесу, позаурочний час

1-9

Упродовж року

Класні керівники  

5

Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу

1-9

Упродовж року

Класні керівники  

6

Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу

1-9

Упродовж року

Класні керівники  

Робота з батьками

1

Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі»

1-9

Упродовж року

Класні керівники  

2

Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини

1-

Упродовж року

Класні керівники  

3

Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті»

За запитом

Січень – Лютий

Класні керівники  

4

Інформаційна робота через інтернет-сторінки

 

Упродовж року

 

Завідувач філії                                                                   Т.КРИВОРУЧКО



Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм

 насильства та дискримінації

Заклад освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу в закладі 

Будь-яка діяльність буде системною, якщо вона відповідним чином спланована. А такий важливий аспект освітньої діяльності, як запобігання будь-яким формам дискримінації і булінгу (цькування) в закладі, потребує чіткого планування та дій. Комплекс заходів із запобігання, профілактики та попередження булінгу складає антибулінгову політику закладу. Політика запобігання булінгу у закладі освіти має бути комплексною і охоплювати усіх учасників освітнього процесу. Кожен працівник закладу має знати про антибулінгову політику та неухильно дотримуватись правил та процедур нею встановлених. 

З чого розпочати роботу над виробленням антибулінгової політики у закладі освіти? 

1. Вивчення ситуації 

Вивчення ситуації може відбуватися наступними кроками: 

 . аналіз звернень, що надходять до практичного психолога, керівника закладу; 

 . анкетування учнів, батьків та вчителів з метою виявлення основних чинників, що негативно впливають на психологічний комфорт та безпеку у закладі; 

 . аналіз чинників, які найчастіше провокують булінг (цькування) у закладі (наприклад, особливості контингенту учнів – соціально-економічні становище сімей, етнічний склад). Аналіз ситуації у закладі освіти є невід’ємною складовою діяльності з попередження насильства щодо дітей, адже лише його основі можна здійснювати відповідні заходи запобігання ситуації та розв’язання проблем конкретного закладу освіти; 

 . проведення циклу тренінгів для формування єдиного бачення проблеми насильства, з’ясування потреб дітей і знаходження компромісу між індивідуальними й спільними потребами, визначення обов’язків закладів освіти щодо попередження насильства серед дітей. Набуті знання та навички допоможуть створити сприятливий клімат для провадження системної роботи щодо попередження насильства в закладі освіти.

Створення робочої групи 

Для формування антибулінгової політики у закладі створюється робоча група у складі представників керівництва закладу, педагогічного колективу, батьківської громадськості, практичного психолога (соціального педагога), представника учнівського самоврядування. 

1. Розроблення Плану заходів для запобігання булінгу (цькуванню) та будь-яким іншим проявам насилля 

Закон України «Про освіту» покладає на керівника закладу зобов’язання затвердити та оприлюднити План заходів із протидії булінгу. 

Що необхідно включити до такого плану: 

 . Створення безпечного освітнього середовища: безпечний фізичний простір: заходи з адаптації будівлі та приміщень для забезпечення можливості ними користуватись усім учасникам освітнього процесу без дискримінації через фізичні можливості; постійне спостереження за поведінкою учнів під час перерв, безпечний доступ до мережі Інтернет тощо); 

 . безпечне емоційно-психологічне середовище: розвиток в учасників освітнього процесу соціально-емоційної грамотності, толерантності, прийняття різноманітності, вмінню співпрацювати, навичок ненасильницької комунікації тощо. 

 . Інформаційно-просвітницькі заходи (лекції, тренінги тощо). 

 . Навчання педагогів (спектр тем і напрямів найрізноманітні¬ший: від формування громадської компетентності до соціально-емоційної грамотності, поглиблення знань щодо методик запобігання виникненню насильства у дитячому колективі або ранніх ознак його виявлення тощо. 

 . Чітко і доступною мовою прописаний: порядок звернення щодо булінгу чи інших видів насильства; 

 . алгоритм дій для педагогів, інших працівників закладу та адміністрації у випадку виявлення фактів булінгу(цькування). 

Наприклад, у випадку виявлення факту булінгу (або загрози його виникнення) порядок дій може бути таким: 

 . інцидент розглядається одразу працівником, який став очевидцем, або до кого надійшло звернення з приводу булінгу; 

 . заклад освіти надає підтримку особі, яка стала жертвою булінгу, забезпечуючи припинення будь-яких дій, які можуть створювати фізичний та психологічний тиск; 

 . школа повідомляє батькам;

представник керівництва спілкується з усіма сторонами конфлікту; 

 . за необхідності застосовують дисциплінарні заходи, які передбачені Статутом або іншими дисциплінарними документами/політиками школи; 

 . практичний психолог працює з ініціатором/ініціаторами та свідками випадку булінгу. 

4.Ознайомлення усіх учасників освітнього процесу з антибуліговою політикою та її складовою – Планом заходів із протидії булінгу (цькуванню) 

5.Схвалення документу рішенням педагогічної ради, затвердження керівником закладу та оприлюднення. 

Важливі приниципи побудови антибулінгової політики закладу: 

1. Антибулінгова політика є частиною інших політик та спирається на положення таких документів закладу, як Статут, Правила поведінки тощо та відповідає чинному законодавству (стаття 173-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення). 

2. Антибулінгова політика стосується кожного у закладі. ЇЇ засади можна сформулювати, до прикладу, так: будь-які прояви булінгу (цькування) є неприпустимими; 

- кожен має почуватися захищеним; 

- надання підтримки усім працівникам закладу для створення ними позитивної атмосфери задля попередження булінгу (цькування); 

- будь-які прояви булінгу будуть розглядатися дуже уважно та серйозно; 

- постійний моніторинг виконання та регулярний перегляд антибулінгової політики; 

- успішність виконання антибулінгової програми – це питання кожного у закладі освіти. 

3. Антибулінгова політика - це співпраця з територіальними органами Національної поліції, службою у справах дітей тощо. 

4. Без залучення батьків або їх законних представників до побудови антибулінгової політики школи неможливо забезпечити її цілісність і послідовність. 

Саме тому так важливо: 

 . розробити інструкції для батьків, які допоможуть у виявленні ознак того, що їхня дитина стала жервтою/ініціатом чи свідком булінгу (цькування); 

 . проводити інформаційно-просвітницькі заходи для батьків.

Як оцінити виконання критерію Чи сформована у закладі антибулінгова політика? Що знають про неї учасники освітнього процесу? 

 . Чи оприлюднено План запобігання булінгу (цькуванню) і чи виконуються заплановані заходи? Чи охоплюють вони усі аспекти життя закладу? 

 . Чи знають педагоги, керівництво, як діяти у випадку виявлення булінгу (цькування)? 

 . Чи залучались представники територіального органу (підрозділу) Національної поліції до розроблення Плану заходів, інформаційно-просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу? 

 . Чи проводяться інформаційні заходи для батьків щодо пропусків занять, профілактики насильства у дитячому колективі, кібербулінгу тощо? 

 . Методи збору інформації Опитування (анкетування учнів, педагогічних працівників, батьків, інтерв’ю з практичним психологом). 

 . Спостереження (за освітнім середовищем). 

 


https://www.youtube.com/watch?v=espwzDTLVkE 

Немає коментарів:

Дописати коментар