Інклюзивна освіта

 

У закладі створені умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Облаштована ресурсна кімната, є пандус.

Діти повинні жити у світі краси, гри, казки,

музики, малюнка, фантазії, творчості.

Василь  Сухомлинський

 

    У Вікнинській філії КЗ "Хащуватський ліцей" 3 1вересня 2017 року запроваджено інклюзивне навчання. Інклюзивне навчання – передбачає створення освітнього середовища, яке б відповідало потребам і можливостям кожної дитини, незалежно від особливостей її психофізичного розвитку. Інклюзивна освіта складається з таких основних компонентів, як уключеність учня з особливими освітніми потребами в клас, залучення до діяльності і відчуття приналежності до колективу.

Мета інклюзивної освіти в навчальному закладі – створення умов для особистісного розвитку дітей із особливими потребами, формування освітньо - розвивального середовища для них шляхом забезпечення психолого-педагогічного, медико-соціального супроводу. Всі діти мають навчатися разом у всіх випадках, коли це виявляється можливим, не зважаючи на певні труднощі чи відмінності, що існують між ними. Школа має визнавати і враховувати різноманітні потреби своїх учнів шляхом узгодження різних видів і темпів навчання.

Важливим в інклюзивній освіті є робота з батьками, які  не тільки споглядачі навчального процесу, а безпосередні його учасники. Для вчителя батьки – партнери, помічники, порадники. Саме вони виступають ініціаторами навчання їх дитини з особливими потребами в загальноосвітньому закладі, а не в спеціальному.

   У роботі з батьками дотримуємося таких принципів:

·         співробітництво;

·         гуманність;

·         відкритість;

·         демократичність;

·         індивідуалізація та диференціація;

·         послідовність і систематичність.

    Коли ми говоримо про освіту дітей з особливими потребами, ми говоримо про зміну базових принципів навчання. Базовим документом для створення інклюзивної освіти в Україні є концепція "Нової української школи", яку затвердила Національна Рада Реформ у квітні. За словами їі ініціатора, міністра освіти Лілії Гриневич, концепція прописує реформування освіти до 2029 року. При інклюзивному навчанні відбувається повноцінне та ефективне наповнення всіх сфер соціалізації учня з особливими потребами. Важливим є формування позитивної громадської думки щодо інклюзивної освіти шляхом залучення до цієї справи засобів масової інформації, організації інформаційних компаній, які б сприяли виконанню законів, спрямованих на здобуття освіти дітей з особливими освітніми потребами. 

У Вікнинській філії КЗ "Хащуватський ліцей" для дітей  з особливими освітніми потребами проводяться додаткові корекційно-розвивальні заняття з розвитку мовлення та соціально-побутового орієнтування. Заняття з розвитку мовлення проводяться на основі корекційно-розвивальної програми. 

 Соціально-побутове орієнтування спрямоване на  те, щоб забезпечити  соціальну адаптацію дітей з особливими освітніми потребами в суспільство. Соціальна адаптація являє собою один з механізмів соціалізації, що дозволяє дітям з особливими освітніми потребами активно включатися в структурні різні елементи соціального середовища, тобто посильно брати участь у праці і суспільного життя виробничого колективу, долучатися до соціального і культурного життя суспільства, влаштовувати свій побут відповідно до норм і правил соціуму. Соціальна адаптація - це безперервний процес, в якому взаємодіє особистість і суспільство.

При проведенні кожного заняття реалізуються три основні групи взаємопов'язаних завдань:

• Освітні завдання, для реалізації яких вчителю необхідно здійснювати керівництво пізнавальною діяльністю  учнів з особливими освітніми потребами; стимулювати навчально - пізнавальну діяльність учнів по оволодінню знаннями й уміннями.

• Корекційно - розвиваючі завдання припускають цілеспрямований розвиток мислення учня з особливими освітніми потребами (пам'яті, уваги, емоційно-вольових якостей, працездатності).

• Виховні завдання - цілеспрямоване формування позитивних якостей особистості, світогляду, моральних переконань та естетичної культури.

     У Вікнинській філії КЗ "Хащуватський ліцей" є два інклюзивних класів. 

    Сучасне суспільство визнає, що саме інклюзія є більш гуманною та ефективною освітньою системою, яка здатна задовольнити потреби всіх категорій дітей, незалежно від рівня психофізичного розвитку, та сприяє створенню інклюзивного суспільства, яке б повною мірою сприймало таких учнів, визнавало їхні права на освіту, особистісний розвиток, професійну діяльність, участь у суспільному житті. Впроваджуючи інклюзію в освітньо-виховний процес, можна досягти розбудови українського суспільства, яке дозволить кожному громадянину незалежно від віку й статі, етнічної належності, здібностей, наявності або відсутності особливостей у розвитку, брати участь у житті суспільства й робити свій внесок в його розвиток. Отже, перехід до інклюзивної освіти, як найбільш сучасної форми соціально-педагогічної реабілітації дітей з обмеженими можливостями, – має стати пріоритетом у розвитку національної освіти.

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар